Hoe vind ik een zorgverlener? (Op basis van naam)

  1. Ga naar de doctoranytime.be website.
  2. Typ in het eerste vakje van de zoekbalk de eerste letters van de NAAM van de zorgverstrekker of het medisch centrum met wie u een afspraak wilt maken.
find practitioner name 1 full
  1. Selecteer in het drop down menu de zorgverstrekker of het medisch centrum waar u naar op zoek bent.
  2. Klik op de rode zoekknop.
find practitioner name 2 full

Als uw zorgverstrekker niet in de lijst voorkomt, betekent dit dat hij of zij nog geen profiel op ons platform heeft. U kunt hem rechtstreeks naar onze site verwijzen door hier te klikken en de contactgegevens van uw zorgverstrekker in te vullen.

Hoe vind ik een zorgverstrekker? (Op basis van specialisatie)

  1. Ga naar de doctoranytime.be website
  2. Typ in het eerste vakje van de zoekbalk, de eerste letters van het SPECIALISME waarmee u een afspraak wil maken.
find practitioner specialty 1 full
  1. Selecteer in het drop down menu het specialisme waarnaar u op zoek bent.
find practitioner specialty 2 full
  1. (optioneel) Typ in het tweede vakje van de zoekbalk, de eerste letters van de STAD of GEMEENTE waar u de specialist wil bezoeken.
  2. (optioneel) Selecteer in het drop down menu de stad of gemeente die u zoekt.
  3. Klik op de rode zoekknop.
find practitioner specialty 3 full

Hoe maak ik een afspraak

Kent u de naam van de zorgverstrekker met wie u een afspraak wenst te maken?

Ga naar de doctoranytime.be website

book-appointment yes 1

Typ in het eerste vakje van de zoekbalk de eerste letters van de NAAM van de zorgverstrekker of het medisch centrum met wie u een afspraak wilt maken.

book-appointment yes 2

Selecteer in het drop down menu de zorgverstrekker of het medisch centrum waar u naar op zoek bent.

book-appointment yes 3

Klik op de rode zoekknop.

Ga naar de doctoranytime.be website.

book-appointment no 1

Typ in het eerste vakje van de zoekbalk, de eerste letters van het SPECIALISME waarmee u een afspraak wil maken.

book-appointment no 2

Selecteer in het drop down menu het specialisme waarnaar u op zoek bent.

book-appointment no 3

Typ in het tweede vakje van de zoekbalk, de eerste letters van de STAD of GEMEENTE waar u de specialist wil bezoeken. Selecteer in het drop down menu de stad of gemeente die u zoekt.

book-appointment no 4

Klik op de rode zoekknop.

Zodra u een zorgverstrekker hebt gekozen, kunt u verdergaan met de volgende stappen

book-appointment 1

Klik op de knop EEN AFSPRAAK BOEKEN op de profielpagina van de zorgverstrekker.

book-appointment 2

Kies het uur dat het beste past voor u. Wees voorzichtig! In sommige gevallen kunt u ook de praktijk kiezen die u graag wilt bezoeken. Zorg ervoor dat u de juiste praktijk voor u kiest.

book-appointment 3

Kies de benodigde dienst of de reden waarom u deze zorgverstrekker bezoekt.

book-appointment 4

Optioneel: Voeg een persoonlijk bericht toe voor de zorgverstrekker.

book-appointment 5

Vul uw persoonlijke gegevens in om uzelf te registreren als nieuwe gebruiker of log in met uw email en wachtwoord indien u al geregistreerd bent op doctoranytime.be.

book-appointment 6

Klik op VOLGENDE STAP

book-appointment 7

Controleer de afspraakgegevens. Klik op INDIENEN.

Hoe een afspraak annuleren

  1. Ga naar doctoranytime.be
  2. Klik op de PATIËNTEN-knop bovenaan de pagina en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
cancel appointment 1 full
  1. Op MIJN PAGINA kunt u uw eerstvolgende afspraken zien. Klik op de knop ANNULEREN AFSPRAAK onderaan de pagina.
  2. Bevestig in de volgende stap de annulering door te klikken op JA, IK WIL MIJN AFSPRAAK ANNULEREN.
cancel appointment 2 full
Daarnaast kunt u de afspraak annuleren:

a) Door de zorgverstrekker of onze klantenservice te bellen of

b) door op de knop ANNULEREN VAN MIJN AFSPRAAK te klikken in de bevestigings-e-mail die naar u wordt verzonden. Deze knop brengt u naar de doctoranytime.be website, vanwaar u het eerder toegelichte proces kunt volgen.

Wees voorzichtig!

In geval van annulering minder dan 24 uur voor de afspraak, moet u de zorgverstrekker direct per telefoon op de hoogte stellen. Annulering op het platform doctoranytime.be is dan niet meer mogelijk.

Een persoonlijk account aanmaken

  1. Ga naar de doctoranytime.be website.
  2. Klik op de PATIËNTEN knop bovenaan de pagina.
setup account 1 full
  1. Vul uw persoonlijke gegevens in.
  2. Ga akkoord met de GEBRUIKSVOORWAARDEN en het PRIVACYBELEID.
setup account 2 full
Gefeliciteerd, u heeft uw persoonlijke account aangemaakt.
setup account 3

U kunt onmiddellijk uw eerstvolgende afspraken controleren op MIJN PAGINA. Om eerder afspraken te bekijken, ga naar MIJN AFSPRAKEN. Om evaluaties te zien die in het verleden zijn gegeven, ga naar EVALUATIES.

Uw persoonlijke gegevens wijzigen

  1. Ga naar doctoranytime.be
  2. Klik op de PATIËNTEN-knop bovenaan de pagina en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
modify info 1 full
  1. Ga naar MIJN PROFIEL. Onder MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS vindt u uw persoonlijke gegevens terug. Wijzig de informatie waar nodig.
  2. Klik op BEWAREN om uw wijzigingen op te slaan.
modify info 2 full

Uw account verwijderen

  1. Ga naar doctoranytime.be
  2. Klik op de PATIËNTEN-knop bovenaan de pagina en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
delete account 1 full
  1. Ga naar MIJN PROFIEL. Onder MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS vindt u uw persoonlijke gegevens terug.
  2. Wijzig de informatie waar nodig. Klik op BEWAREN om uw wijzigingen op te slaan.
delete account 2 full

doctoranytime chat

chat-icon

Wat is de doctoranytime chat?

De Medische Chat is een dienst aangeboden door Doctoranytime. Het doel is de patiënten te helpen bij het vinden van betrouwbare antwoorden op belangrijke medische vragen zonder een afspraak te moeten maken bij een arts.

Deze dienst heeft als doel medisch advies aan te bieden, maar vervangt in geen enkel geval een consultatie bij een arts. Om deze reden kan er geen elektronisch voorschrift en geen medisch attest worden meegedeeld via de Medische Chat.

Wie zijn de beschikbare artsen ?

De geldigheidheid van de data van alle beschikbare artsen is nagegaan en deze beschikken allemaal over het recht om hun beroep in België uit te oefenen.

Wat met de privacy en bescherming van mijn persoonlijke gegevens?

De gegevens van de gebruikers worden bewaard in beveiligde databases. De conversaties zijn anoniem en worden niet bewaard. Opdat de best mogelijke service aan de patiënt kan worden aangeboden, is de enige informatie die met de arts wordt gedeeld, de naam, het geslacht, de leeftijd, het rijksregisternummer en het identiteitskaartnummer.

Wat is het teruggavebeleid ?

U kan terugbetaald worden wanneer de Medische Chat niet heeft plaatsgevonden of wanneer u een technisch probleem hebt ervaren dat de ontvangst van een antwoord verhindert. In dit geval kan u een mail sturen naar [email protected] en zal ons team contact opnemen met u binnen 2 werkdagen.

Videoconsultatie

Wat zijn de voorwaarden voor de Videoconsultatie ?

U kan de Videoconsultatie uitvoeren vanaf al uw apparaten met een internetverbinding (smartphone, tablet of computer). Er hoeft niets gedownload te worden, u ontvangt een beveiligde internet link waarmee u toegang hebt tot de Videoconsultatie

Om de Videoconsultatie in de best mogelijke omstandigheden uit te voeren, is het nodig om het volgende te hebben :

  • Een uitstekende internetverbinding
  • Een webcam en ingebouwde microfoon

Hoe kan ik een afspraak maken voor een Videoconsultatie ?

Maak een afspraak voor een Videoconsultatie in enkele stappen:

  1. Om te beginnen, dient u in te loggen op uw account op doctoranytime.be Indien u nog geen account hebt, maak er snel één aan.
  2. Ga naar het hoofdmenu en klik vervolgens op de knop “Boek een Videoconsultatie”.
video consultation 1 full
  1. Selecteer vervolgens de specialisatie waarnaar u op zoek bent en klik hierna op “Boek een Videoconsultatie”.

    Aangezien de Videoconsultaties online plaatsvinden, dient u geen rekening te houden met de locatie van de praktijk.

  2. Selecteer uw zorgverlener en klik hierna op “Maak een afspraak”.
video consultation 2 full
  1. U zal doorverwezen worden naar de agenda van uw zorgverlener waar u de soort consultatie en het uur van de consultatie dient te kiezen naargelang de aangeboden opties.

    De soorten aangeboden consultaties voor de Videoconsultatie zijn niet dezelfde als deze van de afspraken in de praktijk.

video consultation 3 full
  1. Indien u het nog niet gedaan heeft, kan u de soort consultatie aanduiden in overeenstemming met uw vraag. U kan, indien u het wenst, informatie toevoegen bij “Een bericht voor de zorgverstrekker”.
video consultation 4 full
  1. Vul uw informatie in en klik op “Volgende stap”.

    - Indien u al online een afspraak gemaakt heeft op Doctoranytime, klikt u op “GEREGISTREERDE GEBRUIKER” en vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

    - Indien dit de eerste keer is dat u een afspraak maakt op Doctoranytime, vult u al de gevraagde informatie in bij “NIEUWE GEBRUIKER”.

video consultation 5 full
  1. Nadat u geklikt hebt op “Volgende stap”, kan u kiezen voor wie u een afspraak maakt.

    Deze stap laat u toe een afspraak te maken voor een andere persoon (kind, ouder, enz.).

  2. Klik vervolgens op “bevestigen”, indien de zorgverlener de Online Betaling heeft geactiveerd, kan u verder gaan naar beveiligde betaling, indien niet zal deze stap niet verschijnen.

    U vindt hieronder meer informatie in verband met de Online Betaling.

video consultation 6 full
  1. Eenmaal u het proces hebt afgerond, ontvangt u een een notificatie ter bevestiging. We sturen u eveneens ook een sms en e-mail ter bevestiging (indien aangevinkt).

    Note : U kan nog steeds uw afspraak annuleren tot 24 uur voor de afspraak.

video consultation 7 full

Hoe betaal ik mijn Videoconsultatie ?

Indien u zorgverlener beschikt over de Online Betaling en u al uw persoonlijke informatie hebt ingevuld, kan u verder gaan naar de betaling van uw consultatie. Het is belangrijk om op te merken dat u op het moment dat u een afspraak maakt enkel een betalingsautorisatie (reservering bedrag) en dat u pas het einde van de consultatie gedebiteerd zal worden.

  1. Vul uw betalingsinformatie in

    Op dit moment geeft u Doctoranytime de toestemming om het bedrag van de consultatie te blokkeren op uw rekening. Het is belangrijk om te weten dat er niets van uw bankrekening zal afgehaald worden tot na de consultatie.

    Er zal u niets in rekening worden gebracht indien:

    - Uw zorgverlener de afspraak annuleert

    - Indien u de afspraak buiten de 24 uur voorafgaand aan de afspraak annuleert.

  2. Aanvaard de voorwaarden en klik vervolgens op “Ga verder naar betaling”.
video consultation 8 full
  1. Uw afspraak is nu bevestigd. Dit bericht verschijnt op het nadat u de afspraak heeft gemaakt en uw bankgegevens heeft ingevuld die nodig is voor de voorafbetaling.

    Opgelet : De blokkering wordt bijgehouden voor een periode van 7 dagen. Indien uw consultatie plaats vindt na deze periode, zal u opnieuw gevraagd worden uw betaling te autoriseren voor de Videoconsultatie.

video consultation 9 full

Hoe verbinding maken met de Videoconsultatie?

De dag van de afspraak dient u zich te verbinden met de virtuele wachtkamer. Dit kan op drie manieren :

  • Via de link in de herinneringsms
  • Via de link in de herinneringsmail
  • Via uw patiëntenaccount
  1. Ga naar “Mijn afspraken” en klik op “Start de Videoconsultatie”.

    Gelieve 10 minuten voor de start van uw consultatie in te loggen. Verifieer of uw webcam alsook uw microfoon actief zijn.

  2. U zal doorverwezen worden naar de virtuele wachtkamer. Start de Videoconsultatie van zodra u klaar ben, de zorgverlener zal zich vervolgens bij u vervoegen. Goede consultatie !
video consultation 10 full

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen van een Videoconsultatie ?

Het bedrag wordt pas na de consultatie van uw rekening gehaald. Daarom wordt er u niets in rekening gebracht indien :

  • De afspraak geannuleerd is door de zorgverlener
  • U heeft de afspraak geannuleerd buiten de 24 uur voorafgaand aan de afspraak.

In elk ander geval, vragen we u contact op te nemen met uw zorgverlener of met onze support dienst op [email protected]. De verzoeken zullen behandeld worden in overeenstemming met onze gebruiksvoorwaarden.

Heeft u meer informatie nodig over dit proces?

NEEM CONTACT MET ONS OP

of u kan ons bellen op 04 349 94 85
Onze telefonische ondersteuning is beschikbaar van 9.00 tot 11.00 uur van maandag tot vrijdag.