- Ga naar de doctoranytime.be website.
- Typ in het eerste vakje van de zoekbalk de eerste letters van de NAAM van de zorgverlener of het medisch centrum met wie u een afspraak wilt maken.
Heeft u enkele problemen of opmerkingen?
Wees gerust, doctoranytime helpt u graag verder!
U vindt al uw antwoorden hier.
Als uw zorgverstrekker niet in de lijst voorkomt, betekent dit dat hij of zij nog geen profiel op ons platform heeft. U kunt hem rechtstreeks naar onze site verwijzen door hier te klikken en de contactgegevens van uw zorgverstrekker in te vullen.
U kunt uw zoekopdracht nog verfijnen met behulp van een van onze filters:
Ga naar de doctoranytime.be website
Typ in het eerste vakje van de zoekbalk de eerste letters van de NAAM van de zorgverlener of het medisch centrum met wie u een afspraak wilt maken.
Selecteer in het drop down menu de zorgverstrekker of het medisch centrum waar u naar op zoek bent.
Klik op de rode zoekknop.
Ga naar de doctoranytime.be website.
Typ in het eerste vakje van de zoekbalk, de eerste letters van het SPECIALISME waarmee u een afspraak wil maken.
Selecteer in het drop down menu het specialisme waarnaar u op zoek bent.
Typ in het tweede vakje van de zoekbalk, de eerste letters van de STAD of GEMEENTE waar u de specialist wil bezoeken. Selecteer in het drop down menu de stad of gemeente die u zoekt.
Klik op de rode zoekknop.
Zodra u een zorgverstrekker hebt gekozen, kunt u verdergaan met de volgende stappen
Klik op de knop EEN AFSPRAAK BOEKEN op de profielpagina van de zorgverstrekker.
Kies het uur dat het beste past voor u. Wees voorzichtig! In sommige gevallen kunt u ook de praktijk kiezen die u graag wilt bezoeken. Zorg ervoor dat u de juiste praktijk voor u kiest.
Kies de benodigde dienst of de reden waarom u deze zorgverstrekker bezoekt.
Optioneel: Voeg een persoonlijk bericht toe voor de zorgverstrekker.
Vul uw persoonlijke gegevens in om uzelf te registreren als nieuwe gebruiker of log in met uw email en wachtwoord indien u al geregistreerd bent op doctoranytime.be.
Klik op VOLGENDE STAP
Controleer de afspraakgegevens. Klik op INDIENEN.
a) Door de zorgverstrekker of onze klantenservice te bellen of
b) door op de knop ANNULEREN VAN MIJN AFSPRAAK te klikken in de bevestigings-e-mail die naar u wordt verzonden. Deze knop brengt u naar de doctoranytime.be website, vanwaar u het eerder toegelichte proces kunt volgen.
Hoe krijg ik mijn geld terug voor een vooruitbetaalde afspraak?
Om een terugbetaling te krijgen, moet u ervoor zorgen dat u annuleert binnen de gespecificeerde annuleringsperiode die is ingesteld door de zorgverlener (1-48 uur vóór de geplande tijd). Wij handelen het terugbetalingsproces af en het bedrag wordt teruggestort op uw oorspronkelijke betaalmethode. U ontvangt een volledige terugbetaling (100%) op de kaart die voor de boeking werd gebruikt.
Wat als ik de afspraak mis of te laat annuleer?
Als u de afspraak mist of afzegt buiten de door de zorgverlener gestelde annuleringstermijn, kan een deel van de servicekosten als vergoeding in rekening worden gebracht. Sommige zorgverleners kunnen er echter, naar eigen keuze, voor kiezen om u geen kosten te verrekenen.
Voor eventuele financiële geschillen wordt u vriendelijk verzocht deze rechtstreeks met uw zorgverlener op te lossen. We zijn hier om een soepele ervaring mogelijk te maken, maar de financiële zaken moeten tussen u en hen worden afgehandeld.
U kunt onmiddellijk uw eerstvolgende afspraken controleren op MIJN PAGINA. Om eerder afspraken te bekijken, ga naar MIJN AFSPRAKEN. Om evaluaties te zien die in het verleden zijn gegeven, ga naar EVALUATIES.
Wat is de doctoranytime chat?
De Medische Chat is een dienst aangeboden door Doctoranytime. Het doel is de patiënten te helpen bij het vinden van betrouwbare antwoorden op belangrijke medische vragen zonder een afspraak te moeten maken bij een arts.
Deze dienst heeft als doel medisch advies aan te bieden, maar vervangt in geen enkel geval een consultatie bij een arts. Om deze reden kan er geen elektronisch voorschrift en geen medisch attest worden meegedeeld via de Medische Chat.
Wie zijn de beschikbare artsen ?
De geldigheidheid van de data van alle beschikbare artsen is nagegaan en deze beschikken allemaal over het recht om hun beroep in België uit te oefenen.
Wat met de privacy en bescherming van mijn persoonlijke gegevens?
De gegevens van de gebruikers worden bewaard in beveiligde databases. De conversaties zijn anoniem en worden niet bewaard. Opdat de best mogelijke service aan de patiënt kan worden aangeboden, is de enige informatie die met de arts wordt gedeeld, de naam, het geslacht, de leeftijd, het rijksregisternummer en het identiteitskaartnummer.
Wat is het teruggavebeleid ?
U kan terugbetaald worden wanneer de Medische Chat niet heeft plaatsgevonden of wanneer u een technisch probleem hebt ervaren dat de ontvangst van een antwoord verhindert. In dit geval kan u een mail sturen naar [email protected] en zal ons team contact opnemen met u binnen 2 werkdagen.
Wat zijn de voorwaarden voor de Videoconsultatie ?
U kan de Videoconsultatie uitvoeren vanaf al uw apparaten met een internetverbinding (smartphone, tablet of computer). Er hoeft niets gedownload te worden, u ontvangt een beveiligde internet link waarmee u toegang hebt tot de Videoconsultatie
Om de Videoconsultatie in de best mogelijke omstandigheden uit te voeren, is het nodig om het volgende te hebben :
Hoe kan ik een afspraak maken voor een Videoconsultatie ?
Maak een afspraak voor een Videoconsultatie in enkele stappen:
Aangezien de Videoconsultaties online plaatsvinden, dient u geen rekening te houden met de locatie van de praktijk.
De soorten aangeboden consultaties voor de Videoconsultatie zijn niet dezelfde als deze van de afspraken in de praktijk.
- Indien u al online een afspraak gemaakt heeft op Doctoranytime, klikt u op “GEREGISTREERDE GEBRUIKER” en vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
- Indien dit de eerste keer is dat u een afspraak maakt op Doctoranytime, vult u al de gevraagde informatie in bij “NIEUWE GEBRUIKER”.
Deze stap laat u toe een afspraak te maken voor een andere persoon (kind, ouder, enz.).
U vindt hieronder meer informatie in verband met de Online Betaling.
Note : U kan nog steeds uw afspraak annuleren tot 24 uur voor de afspraak.
Hoe betaal ik mijn Videoconsultatie ?
Indien u zorgverlener beschikt over de Online Betaling en u al uw persoonlijke informatie hebt ingevuld, kan u verder gaan naar de betaling van uw consultatie. Het is belangrijk om op te merken dat u op het moment dat u een afspraak maakt enkel een betalingsautorisatie (reservering bedrag) en dat u pas het einde van de consultatie gedebiteerd zal worden.
Op dit moment geeft u Doctoranytime de toestemming om het bedrag van de consultatie te blokkeren op uw rekening. Het is belangrijk om te weten dat er niets van uw bankrekening zal afgehaald worden tot na de consultatie.
Er zal u niets in rekening worden gebracht indien:
- Uw zorgverlener de afspraak annuleert
- Indien u de afspraak buiten de 24 uur voorafgaand aan de afspraak annuleert.
Opgelet : De blokkering wordt bijgehouden voor een periode van 7 dagen. Indien uw consultatie plaats vindt na deze periode, zal u opnieuw gevraagd worden uw betaling te autoriseren voor de Videoconsultatie.
Hoe verbinding maken met de Videoconsultatie?
De dag van de afspraak dient u zich te verbinden met de virtuele wachtkamer. Dit kan op drie manieren :
Gelieve 10 minuten voor de start van uw consultatie in te loggen. Verifieer of uw webcam alsook uw microfoon actief zijn.
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen van een Videoconsultatie ?
Het bedrag wordt pas na de consultatie van uw rekening gehaald. Daarom wordt er u niets in rekening gebracht indien :
In elk ander geval, vragen we u contact op te nemen met uw zorgverlener of met onze support dienst op [email protected]. De verzoeken zullen behandeld worden in overeenstemming met onze gebruiksvoorwaarden.
Heeft u meer informatie nodig over dit proces?
NEEM CONTACT MET ONS OPof u kan ons bellen op 04 349 94 85
Onze telefonische ondersteuning is beschikbaar van 9.00 tot 11.00 uur van maandag tot vrijdag.