Ik ben een psycholoog die zich graag verrijkt en de verschillende dimensies van ons menselijk potentieel verkent. Iedereen van mijn beroepservaringen is dat ik heb gewerkt in de jeugdzorg met kinderen, tieners en gezinnen, in de gehandicaptenzorg met ondersteunend personeel, in de sociaal-professionele integratie met werkzoekenden uit verschillende sectoren. Ik kreeg de kans om een cursus loopbaanbegeleiding te schrijven voor vrouwen die in zogenaamde mannenberoepen wilden werken. Tegelijkertijd leidde ik een privéconsultatie en voerde ik interventies uit in non-profitorganisaties. In 2019, op 54-jarige leeftijd, besloot ik dit project op te zetten om mensen en georganiseerde systemen (ondernemers, diensten, kleine en middelgrote ondernemingen) te begeleiden. Dit project is een synthese van een rijk en niet-lineair beroepstraject. Wat mijn waarden betreft, laat ik me leiden door: - geweldloosheid, innerlijke ontwapening, eigenlijk zou ik moeten spreken van welwillendheid, maar momenteel heeft dit woord te veel verschillende connotaties en is het verwarrend in de sociale en economische wereld - dialoog en altruïsme: Ik combineer deze twee waarden om richting te geven aan de dialoog en deze een operationeel aspect, een relationele zin te geven: altruïsme - levenslang leren - wereldwijde verantwoordelijkheid voor onze woorden en daden. Vanuit dit gezichtspunt stap ik af van persoonlijke ontwikkeling die alleen op de persoon is gericht. Ik zet mij in voor een zoektocht naar evenwicht tussen privé- en beroepsleven, gekoppeld aan waarden als geduld, billijke inspanning, verdraagzaamheid, vreugde en het nemen van mondiale verantwoordelijkheid op individueel niveau. verantwoordelijkheid voor het milieu: ik wil mijn kinderen een plaats nalaten waar zij gelukkig zullen zijn en waar zij in vrede kunnen leven en zich kunnen ontplooien.
Deze waarden kruisen met mijn behoeften aan vrijheid en vervulling, creativiteit, harmonie met anderen, innerlijke vrede, het zoeken naar geluk, authenticiteit en prestatie in mijn professionele handelen.